HTML

Így boldogulok a nagyvilágban

Ide-oda mászkálni, megismerni a világot jó dolog. Sajnos minden barátunk rokonunk nem jöhet velünk, de talán őket is érdekli megvagyunk-e még. Nem megettek-e esetleg az oroszlánok és ha nem akkor hogyan sikerült azt megúszni :) Tehát álljon itt ez az ábrákkal illusztrált iromány hogy ti is átérezzétek az izgalmakat.

Friss topikok

• Pisti_:): Nagyon szívesen! Ha látok még hasonlókat küldöm azokat is :) (2010.06.25. 13:15) Félidő
  • S. Kati: Te is nagyon hiányzol nekem! :( (2010.06.23. 19:58) Strandolás és stadion nézés
  • Pisti_:): Hali! Vigyázok én ne aggódj. Egyébként már kezdem megszokni a környezetet, de ez a szmog eléggé k... (2010.06.22. 12:10) Athén a koszos nagyváros

Linkblog

Félidő

2010.06.24. 14:57 Pisti_:)

Már lassan 2 hete hogy eljöttem otthonról, de még több mint egy hét van hátra. Dolgosan indult a 2. hetünk Athénban. Vasárnap, hétfő és szerda éjszaka is meg nappal is dolgoztunk. Ez sem volt teljesen probléma mentes. Mellette még kicsit járkálgattunk a városban is szóval unatkozni nem volt időnk. Érdekes, hogy a hétvégén kitisztult a város levegője, szép kék lett az ég. De az idő is kicsit hűvösebbre fordult max. 30 fok van napközben és az egyre sűrűbb felhőkből szerdán kaptuk egy kiadós záport. Mi meg pont hazafelé tartottunk és jól elkapott minket.

Ez a nap már az elején kibabrált velünk. Először busszal akartunk a WIND-hez menni dolgozni, de a város közepén iszonyatos dugóba kerültünk. Jó görög szokás szerint mindenki tolakodott az úton, ami még csak rontott a helyzeten. A távolban meg mintha valami kiabálás is hallatszott volna. Bizony az a tüntető tömeg volt, akik miatt az utcák felét lezárták. Miután sikerült lejutni a buszról egy ideig kerestük hogyan is tudnánk átszállni a másikra, közben 2 busznyi kommandóssal is találkoztunk. Végül feladtuk és fogtunk egy taxit. Így majdnem 2 órába telt mire beértünk.

A közlekedést a helyiek elég lazán veszik. Talán az egyirányú utcába nem hajtanak be szemből, de minden más megengedett legalábbis ők így gondolják. Parkolni meg aztán az út közepén is, csak ki kell rakni a vészvillogót és minden meg van oldva :) Motorosok meg bárhol és bármikor felbukkanhatnak akár még a járdán is. Gyakran a piros lámpa sem akadály számukra. Pedig igen sok a motoros a városban. Gyakran tőlük visszhangzik az utca.

Szóval gondoltuk kihasználjuk a tiszta levegőt és megmásszuk a Likávitosz hegyet. Ez pont a szállodával szemben van a város közepén. A tetőn és az ablakomból készült képeken is jól látszik. Egy kis kápolna van a tetején:

A kilátás fentről nagyon jó volt így szmog nélkül. El lehetett látni simán a tengerig.

Középen látszik a régi, márványból készült olimpiai stadion, amit két hegy közé építettek a dolgos görörök :)

A tetőn szép képet tudtam csinálni az Akropoliszról is.

A másik oldalon ott a szállodánk.

A hegy másik végében egy szabadtéri színház volt. Épp egy koncerthez hangoltak mikor arra jártunk.

Ez a Panatiaikosz stadion, szintén a mi utcánkban van.

Ez meg vele szemben a gettó. Elég lehangoló.

Ez meg itt egy szép virág. Neked küldöm kicsim ;)

Ez meg itt az Akropolisz múzeum bejárata. Ide kedden mentünk el, hogy még több követ lássunk :) Az egész épületet ilyen romokra építették és az üvegpadlón keresztül csodálhattuk őket :) Bent sajnos nem lehetett fényképezni de egész jó makettek voltak róla hogyan is nézett ki régen a környék. Aztán meg ott volt a hihetetlen mennyiségű kő melyek valamilyen egykori szobor darabjai voltak. Ép eredetit itt nem találni viszont a rekonstruáltak tényleg szépek. Szinte elképzelhetetlen hogy a Parthenon is színes, csicsás épület volt az ókorban.Itt megismerhettük a sztoriját. Volt ez már keresztény templom, mecset, lőszer raktár amit a Velenceiek ágyúztak és jól fel is robbant. Ja és mindeközben szét is lopkodták a díszeit és szobrait. Csoda hogy az a néhány oszlop még áll belőle. Régi fényéhez képest most már tényleg csak egy kőhalom.

Elsétáltunk még hogy pár művészi fotót csináljunk Hadrianusz kapujáról:

És persze megnéztük közelebbről az Olümpiai Zeusz templomot is:

Azt hiszem látszik a távolban lévő oszlopokról hogy miyen hatalmasak. Ezekből 101 db állt itt annak idején mire nagy nehezen elkészült.

Van még azért itt látnivaló. Sőt az éjszaka még tanácsokat is kaptunk a helyi emberkétől.

Ja és nézzétek meg a videót az egyel lentebbi írásomban. Végre sikerült feltölteni :D

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S. Kati 2010.06.24. 20:04:51

Köszönöm szépen a virágot, nagyon szép. :)

Pisti_:) 2010.06.25. 13:15:56

Nagyon szívesen! Ha látok még hasonlókat küldöm azokat is :)