HTML

Így boldogulok a nagyvilágban

Ide-oda mászkálni, megismerni a világot jó dolog. Sajnos minden barátunk rokonunk nem jöhet velünk, de talán őket is érdekli megvagyunk-e még. Nem megettek-e esetleg az oroszlánok és ha nem akkor hogyan sikerült azt megúszni :) Tehát álljon itt ez az ábrákkal illusztrált iromány hogy ti is átérezzétek az izgalmakat.

Friss topikok

• Pisti_:): Nagyon szívesen! Ha látok még hasonlókat küldöm azokat is :) (2010.06.25. 13:15) Félidő
  • S. Kati: Te is nagyon hiányzol nekem! :( (2010.06.23. 19:58) Strandolás és stadion nézés
  • Pisti_:): Hali! Vigyázok én ne aggódj. Egyébként már kezdem megszokni a környezetet, de ez a szmog eléggé k... (2010.06.22. 12:10) Athén a koszos nagyváros

Linkblog

Menjünk be a belvárosba

2010.06.27. 13:12 Pisti_:)

Kezdem már megszokni ezt a helyet. Nem olyan furcsa már az emberek mentalitása, ahogy közlekednek. Na jó ezt rendszeresen szapuljuk Tomival. Sok itt a tuning verda. Mazda RX-8-al Dunát lehetne rekeszteni abból a mennyiségből amit eddig láttunk. De motorokból még az Amazonast is új mederbe lehetne terelni :) Egyszer visszafelé jövet a szállodába láttunk egy Suzuki Hazabusát a bejárat előtt álldogállni. Ez nagyon dúrva motor. Lehet vele 360 Km/h-val repeszteni de a legdúrvább hogy ezt a sebességet 20 másodperc alatt éri el. Később láttuk a tulajt is egy öltönyös fickót amint leszállt a gépről :)

Az őrségváltás Athénban a parlament előtt igen híres túrista látványosság, mellette még vicces is ahogy mozoknak ezek a díszhuszárok :) Állítólag ugyanazt a ruhát viselik mint az egykori szabadságharcosok. Fura egy divat volt szoknyában meg bóbitás cipőben harcolni :) Képeket nem viszont videót csináltam az eseményről de olyan nagy méretű lett hogy ezt nem vállalkozom feltölteni a szállodai neten. Egy képet azért kiragadok nektek a többit majd személyesen megmutatom ;)

A parlament mellett és mögött egy Nemzeti Park nevű zöld övezet terül el. Kb. 1500 fajta növény él itt melyeket a világ minden részéről idehoztak. Nem rossz kis hely egyből egy pálmasor fogadott minket:

Előtte virágokkal meg irdatlan mennyiségű kunyeráló galambbal:

A park tele volt ciprusokkal:

Meg ilyen kis kellemes helyekkel:

Az elmaradhatatlan kövek, fura szobrokkal díszítve:

Ja és voltak állatok is. Íme a vérszomjas nyulak, szigorúan a rács mögött :D

A szamár majdnem meg is támadott minket :)

Épphogy magmaradt Tamásnak a keze :)

De a legveszélyesebbek talán a hegyi kecskék voltak:

Erejüket demonstrálják is ezen a kis videón: itt

A nagy izgalmak után a szelíd baromfiak fogadtak minket:

És még több fura szobor:

Az ékszertenősök pedig vígan lubickoltak a vízben:

De voltak még itt hangulatos lugasok:

És megint csak pálmák:

Ha már ott voltunk jól megnéztük a Múvészeti Akadémiát:

Az Athéni Egetemet:

És a Nemzeti Könyvtárat:

Mindegyik szép díszes görög épület.

Van itt a szálloda közelében is egy park az Alexandrasz-on, de ez sokkal kiábrándítóbb.

Ez itt a bejárata a szobor mögött és már itt látszik, hogy valami nincs rendjén. Közvetlenül a járda mellett végig kerítés. Át lehet menni a parkon, de bemenni nem lehet, mert el van kerítve. Nagy felújítások zajlanak a háttérben.

Megnéztük még a Monasztirakit is. A szolgáltató embere ajánlotta ezt nekünk mert ez a városrész kifejezetten a túristákra van kihegyezve. Tulajdonképpen Athén óvárosa ez. Az épületek ugyanolyan igénytelenek itt is csak alacsonyabbak. Szűkek az utcák. Ezt a görög fószer is mondta. Nos nálunk egy ilyen utcában tilos lenne parkolni hogy ne akadályozzák a forgalmat. Ezzel szemben itt néha 2 oldalon is állnak az autók mi meg jövünk a busszal :) Van egy pár munka, amit nem szívesen csinálnék csak ha már tényleg nincs más. Most újabbal bővült a lista: nem lennék buszsofőr Athénban. Annyira közel mentünk a parkoló autókhoz hogy egyszer még egy járókelő is beállt navigálni. De szerencsére nem történt koccanás. Hadrianus könyvtárát jöttünk egyébként megnézni mert az is itt van, de az újabb kőhalom senkibe se töltött nagy lelkesedést úgyhogy bevetettük magunkat a szemben lévó bolhapiacra. Volt itt ruha, cipő, ékszer, régiség meg mindenféle görög szuvenír. Még jó hogy pont előtte vettem fel kp.-t az automatából :) Bevásároltunk rendesen nem is akármikkel, de most még nem lövöm le a meglepit ;)

Vasárnapra megint borús lett az idő, meg este dolgozni is kell úgyhogy páran itt maradtunk a szállodában a többiek pedig megkockáztatták a strandot. A reklám blokkokkal izgalmasabbá tett F1 közvetítés után úgy döntöttem rápihenek az éjszakára.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.