HTML

Így boldogulok a nagyvilágban

Ide-oda mászkálni, megismerni a világot jó dolog. Sajnos minden barátunk rokonunk nem jöhet velünk, de talán őket is érdekli megvagyunk-e még. Nem megettek-e esetleg az oroszlánok és ha nem akkor hogyan sikerült azt megúszni :) Tehát álljon itt ez az ábrákkal illusztrált iromány hogy ti is átérezzétek az izgalmakat.

Friss topikok

  • Pisti_:): Nagyon szívesen! Ha látok még hasonlókat küldöm azokat is :) (2010.06.25. 13:15) Félidő
  • S. Kati: Te is nagyon hiányzol nekem! :( (2010.06.23. 19:58) Strandolás és stadion nézés
  • Pisti_:): Hali! Vigyázok én ne aggódj. Egyébként már kezdem megszokni a környezetet, de ez a szmog eléggé k... (2010.06.22. 12:10) Athén a koszos nagyváros

Linkblog

Stockholmba mentem

2011.07.23. 17:45 Pisti_:)

Újra elkezdtem frissíteni a blogomat abból az apropóból, hogy a cég amelyiknél nemrég kezdtem dolgozni, Svédország fővárosába küldött engem 2-3 hónapra. Elég hirtelen jött az utasítás. Az augusztus eleji szabit is előrehoztam és Kati is nagy nehezen el tudta cserélni a napjait munkatársaival és így sikerült még Erdélybe is lejutni az utazás előtt.

Szóval munkába megyek betanulni, két munkatársam is velem tart, illetve jön még egy harmadik is augusztusban. A kinti cég keresett nekünk lakásokat, ami Stockholmban állítólag nem kis feladat 3 hét alatt. Na de sikerült nekik úgy-ahogy. Az történt hogy szombaton az indulás előtti napon hívott a főnök és közölte találtak végül nekem is lakást, szép nagy, de teljesen üres. Gondoltam ennyi erővel a híd alatt is lakhatnék. De semmi gond Daniel a kinti főnök segíteni fog. Elmegyünk az IKEÁba és megveszünk mindent ami kell. Szóval vigyek csavarhúzót is magammal. Ez a hétvége nem alakult eddig szerencsésen. Néhány órával azelőtt tönkre ment a HTC telefonom, ami elég nagy érvágás volt. Többek között a GPS is abban volt.

Vasárnap 17-én reggel 7-kor indult a gép Stockholmba. Jó korán kellett kelni. Megbaszéltük a munkatársakkal, hogy a reptéren találkozunk. De újabb izgalmak jöttek, ugyanis a Telenor aminél a céges előfizetésünk van, aznap reggel egyáltalán nem akart működni. Még jó hogy volt a vodafonos előfizetésem is illetve Janinak is volt egy T-mobilos száma. Őt el tudtam érni. De ekkor már a beszálló kapunál volt, mert hamarabb kiért. A céges gépe viszont még nálam volt, úgyhogy reménykedtem, hogy beengednek ennyi csomaggal, de szerencsére nem volt gond. A másik munkatársammal viszont közösen volt repjegy foglalásunk és jóhiszeműen felvettem az ő beszállókártyáját is. Elérni viszont nem tudtam. Elég sokat kellett várni, mire megérkezett és kiszúrtam a tömegben. Ezek után egy kis szundikálásra vágytam a 2 órás repülés alatt, ami valamennyire össze is jött.

A repcsi Arlandában szállt le ami Stockholmtól kb 40 Km-re van. Busszal mentünk be a városba, ahol Daniel, a főnök várt minket, hogy velünk töltse ezt a "nagyszerű" napot.

A buszon történt egy kis baleset is. Egy éles kanyarban a notebookom leszállópályára állt a felső polcról. Zuhant vagy két métert mire a padlót érte, közben Jani fejétől pár centire haladt el. Szerencsére minden működött rajta. Csak egy csúnya horpadás keletkezett a zsanérok között a kijelző hátán.

Fél óra alatt bent voltunk a belvárosban. Vettünk 30 napos bérletet és mentünk a megbeszélt találkozóra Daniellel. Nincs kicsi autója a csávónak (Volvo XC60 azt hiszem szép fehér színben), de így is éppen csak besfértünk a sok csomaggal.

Kicsit megmutatta a belvárost, aztán mentünk *J* lakásához kipakolni. Ő az északnyugati részén lakik a városnak. Majd Janinál is kipakoltunk, aki az óváros egy szűk utcájában fog lakni és mentünk mindannyian hozzám mert felajánlották, hogy segítenek a berendezésben. Én az Ertagatan 9 szám alatt fogok lakni az ötödik emeleten egy két szobás lakásban, ami ekkor még kongott az ürességtől. De legalább láttam hogy van konyhabútor, tűzhely és hűtő valamint egy ruhászekrény is akadt az egyik szobában. Aztán indultunk is az IKEÁba megvenni, ami még szükséges. Kicsit elgondolkodtunk hogyan is vigyük haza a sok cuccot. Danielnek volt tetőcsomagtartója is, még csak egyszer használta, de sikerült felszerelni és rá is dobtuk az ágyat meg az asztallapot. A délután meg az este nagy része el is ment a szerelgetéssel. A mennyezetre is kellett lámpát szerelnem ezért összereaktam az asztalt meg a székeket, hogy azokra álljak rá. De kiderült, hogy az asztalt így nem tudom kivinni a konyhából. Szét kellett szednem és újra összerakni hogy más helyiségekben is használni tudjam :( Éjfél körül már kidőltem a hosszú nap után. Elég dúrva, de csak ekkor sötétedett be igazán kint. A végeredményt itt láthatjátok: https://www.youtube.com/watch?v=igY6SVIBdl0

Elég spártai a hely, de jobb mint volt.

Hétfőn reggel mentünk a melóba. Az iroda a Kista Science Tower-ben van majdnem egy órányira tőlem, de metróval átszállással oda lehet jutni. Janival beszéltük meg a találkát mert ő lakott közelebb, aztán mentünk tovább a többiekhez. Kicsit bolyongtunk a T-Central megállónál, ahol minden metró vonal összefut, de nem találtuk a kék vonalat amire át kellett volna szállni. Aztán kiderült hogy most felújítás miatt azt a szakaszt lezárták és máshol kell átszállni rá. Emiatt kicsit el is késtünk. Van még egy srác aki már fél éve itt dolgozik, Tamás és ő segített nekünk megtalálni az irodát. Ez igazság szerint nem volt nehéz mert a környék legmagasabb épületét kellett keresni. Az iroda a 27. emeleten van ameddig a lift az utat kb 10 másodperc alatt teszi meg. Főleg lefelé dúrva a füldugulás meg a szabadesés feeling :) Egyik nap felmentünk a tetőre a 32. emeletre és körülnéztünk egy kicsit: https://www.youtube.com/watch?v=eEjWbxR_vHE

De még e fölött is van egy torony valami forgó izével: https://www.youtube.com/watch?v=mO0E9G7uBaI

Stockholm eddig a legnormálisabb hely, azok közül ahol eddig jártam. Ilyenkor nyáron egész kellemes az idő is. Sok szigetre épült a város ezért szokták az északi velencének is nevezni. Nagyon jó, tiszta levegője van és szinte mindenki tud angolul :) Nem messze a lakástól csináltam egy látképet a város központi részéről: https://www.youtube.com/watch?v=T4kgTdHjYz4

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pistitravel.blog.hu/api/trackback/id/tr853091829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása